Spännande Berättelse - Början av Kapitel 1

Råkade radera den förra. Omformaterade min dator. Så jag började om på en helt ny historia. Det här är första delen. Hope You Enjoy It! - Michelle

- Kapitel 1
Jag vaknade tidigt en morgon. Lika tidigt som alla morgnar. Jag var inte personen som sov länge eller mycket heller för den delen. Så länge jag kunde minnas så har jag aldrig sovit mycket. Jag kunde lägga mig ett på natten och vakna klockan sex och vara klarvaken och inte det minsta trött. Det var som att jag inte behövde sömn. Helst ville jag vara vaken dygnet runt. Men det tillät inte min mamma.
Min låtsaspappa John, han trodde jag hade ADHD på grund av det. Vi hade ringt doktorer och gjort tester men dom kunde inte finna något fel med mig. John fortsatte ringa. Ibland kändes det som att han gjorde det med flit för att han ville att det skulle vara något fel på mig. Jag avskydde verkligen honom.

Jag satte ner fötterna på det svala trägolvet i mitt lilla rum. Fönstret stod på glänt och sval luft fläktade in. Här i Sunbay var det sommar året runt. Jag älskade värmen. Det var alltid varmt och skönt. Vi bodde i ett litet hus vi stranden, en kilometer bort låg skogen. Mitt favoritställe. Skogen var flera mil lång. En av dom största skogarna i vår delstat. Trädan var gigantiska, mammut träd kallades dom. Det fanns även ekar och många fler olika träd. Naturen farsinerade mig.
Jag hade precis fyllt sexton. Jag hade gått ur nian och valde att inte fortsätta i gymnasiet. John tyckte jag var korkad. Mamma accepterade det. Konstigt nog.
Jag gillade inte skolan. Det var inte själva skolan som var problemet , jag tyckte om att lära mig saker. Men det kändes inte tillräckligt. Jag hade heller inga vänner. Absolut inte en enda. Jag förstod inte. Visserligen gjorde jag väl det. Tjejerna var mest svartsjuka hade jag kommit fram till. Dom trodde att jag skulle stjäla deras pojkvänner eftersom killarna var intresserade av mig. Jag visste att jag inte var ful, men jag tyckte inte att jag var oerhört vacker heller. Jag såg någorlunda ut. Jag hade svart hår som gick enda ner till midjan. Tjockt kolsvart, rakt hår. Mina ögon var gulbruna. Väldigt annorlunda ögon hade jag faktiskt. Dom var väldigt ljusbruna och det var mer gult  än brunt i dom. Folk sa att jag hade kattfärgade ögon. Jag hade täta tjockaögonfransar , fyllig mun. Min hy var inte väldigt ljus som dom flesta i skolan. Den var inte heller mörk. Den var mer solbränd. Ungefär som om jag solat hela sommaren och blivit brun på grund av det. Min mamma var likadan. Hon hade indian ursprung. Jag hade dock aldrig träffat någon i min släkt. Jag hade heller aldrig träffat min riktiga pappa. Men det behövde jag inte heller. Min mamma räckte gott och väl.

Jag drog på mig en vit kort klänning och borstade snabbt igenom håret. Jag öppnade fönstret och hoppade ut. Mitt rum låg på andra våningen men det stod en ek utanför dom jag brukade hoppa ut i, John sa att jag skulle slå ihjäl mig. Men jag var säker på vad jag gjorde. Jag älskade naturen, att känna mig fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0