- Kapitel 2 - Blandning mellan alla Genrer.

Här kommer Del 2 av min kommande fantasy berättlse. Kan berätta lite kort att den kommer handla om kärlek, fantasy, skräck o ja. Det kommer vara en ganska stor blandning mellan alla genrer. Hope You EnjoY.

- Kapitel 2
Jag hoppade ner från eken och landade med fötterna mjukt i gräset. Min idrotts lärare Ms.Hopkins tyckte att jag skulle börja på gymnastik eller något liknande för att jag var så smidig. Men sånt intresserade mig inte. Jag hade aldrig tyckt jag var speciellt duktig på någonting. Smidig? Ja, det kanske jag var. Men jag gick efter min ''instinkt''. Jag gjorde som jag kände. Jag tänkte inte, jag bara gjorde det. Vilket kanske inte var så bra alla gånger. Men om jag gjorde illa mig så läkte mina skador otroligt snabbt. Läkare var alltid förundrade över mig. Dom ville ta blod ifrån mig och se vad i mitt blod eller i min kropp som gjorde att en skada som skulle vanligtvis ta en månad att läka tog ungefär 3 dagar för mig.  Det blev bara bättre och bättre dessutom. Förut tog det upp till en vecka. Snart kanske jag skulle vara oslagbar tänkte jag lustigt för mig själv. Jag trodde det hade något med mitt indian blod att göra, kanske? Indianer hade ju många ritualer för sig. Jag trodde absolut på magi. Världen skulle vara så tråkig annars.
Jag sprang med lätta steg längs stranden mot skogen. Sanden hade redan värmts upp av morgon solen. Vågorna spolade upp långt över stranden. Jag sprang så snabbt att blundade och trodde jag flög. Jag stannade upp och kände den salta havsdoften. Jag kollade ut mot havet. Vattnet var turkost och glittrade i den tidiga morgonsolen. Jag drog av mig klänning och sprang ut i vattnet. Jag simmade långt ut tills jag kom till djupare vatten och så dök jag ner. Det var fullt med färg glada fiskar som simmade runt. Jag dök djupare tills jag kunde nudda den vita sanden med händerna. Allt var så fridfullt i vattnet. Jag älskade havet lika mycket som skogarna. Jag var duktig på att hålla andan och kunde vara under vatten ovanligt länge innan jag började tappa luften. Jag blev bara bättre och bättre.
Plötsligt kände jag ett par händer greppa runt min midja. Jag sprattlade till och blev plötsligt uppdragen till ytan.
''Är du okej?'' sa rösten andfått.
''Vad håller du på med!?'' skrek jag och slet mig loss från greppet.
Jag vände mig om och där var en kille. Han hade kort svart hår och ljusblå ögon och lika mörk hy som jag ungefär.
''Men..men.. du drunknade och jag...''
''Drunknade? Jag simmade under vattnet bara!''
''Men jag såg när du sprang i vattnet och sen när du dök. Du var under vattnet i mer än fem minuter, jag...''
''Jag är duktig att hålla andan.'' sa jag och simmade in mot land.
Jag gick oblygt upp ur vattnet , spritt språngande naken. Jag drog på mig klänning så att den blev igenomblöt. Jag som ville soltorka tänkte jag.
Killen kollade blygt ner i marken.
''Ja, ehm..'' Harklade han sig.
''Jag är okej, jag lovar. Jag dök bara.''
''Du är väldigt duktig på att hålla andan.. Vad heter du?'' frågade han och hans kinder blossade fortfarande röda och han sneglade ner i sanden fortfarande.
''Sky. Sky Laguna. Och du?''
''Fint namn.. Ehm jag heter Cornelius Ocean.''
''Fint efternamn.'' Mumlade jag och ville helst fortsätta till skogen.
''Såå.. Bor du i närheten?''
Jag pekade bortåt huset.
''Jaha oj, nära. Jag bor på andra sidan skogen. Eller ja , du vet genvägen som man tar för att komma förbi skogen. Där bor jag.''
''I herrgården?''
''Precis.''
Hm, rik kille med andra ord.
''Jag .. ska nog gå..'' sa jag och pekade mot skogen.
''Öhm jaha .. jag ska också hem så vi kan ta .. samma väg?''
Fan. Jag ville inte ta sällskap. Jaja, My misstake tänkte jag bara.
''Sure!''

Vi gick tysta några minuter. Sen bröt Cornelius tystnaden.
''Hur gammal är du?''
''Sexton. Du själv?''
''Sjutton, går andra ring i gymnasiet. Vilket gymnasium går du i?''
''Jag har hoppat av. Jag har viktigare saker än skolan för mig.'' Svarade jag ärligt.
Samtalet flöt på tills han skulle vika av på stigen och gå hem.
''Jo, Sky.. Jag undrade, skulle jag kunna få ditt nummer? Jag menar det var ju kul att snacka .. och så..''
''Jo. Skriv ner det i mobilen om du har den med dig?''
''Ja  , okej. Har den här.''
Jag gav han mitt nummer, sen skiljdes vi åt och jag fortsatte in i skogen med en ovanlig lyckokänsla i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0